BRAIN AND HEART FITNESS
Proiecte
SHAPING LIFE:
Innovative pathways for a healthy lifestyle in adult education
Project Number:
2021-1-RO01-KA220-ADU-000033794
Duration:
February 2022 – January 2024
Funded by:
Erasmus+ Programme of the European Union – KA220-ADU – Cooperation partnerships in adult education
The main aim of the project “Shaping Life: Innovative pathways for a healthy lifestyle in adult education” is to educate adults from different socio-economic and cultural backgrounds, in order to achieve psychological life skills to develop and implement a healthy lifestyle, even in difficult conditions, as pandemic context and post-crisis period.
The objectives of the project are the following:
O1. Increasing the development of a healthy lifestyle of 900 adults through an innovative methodology of active involvement, peer-learning, and support groups.
O2. Increasing the capacity of 45 adult educator to help their target group in implementation of a healthy lifestyle
O3. Capacity building for 5 European organisations from Romania, Italy, Spain and Portugal, in the adult education field.
Activities of the project:
- Project management and implementation
- 5 Initial launching events
- 4 Transnational meetings
- “Shaping Life” Product results: Adult Educator’s Manual and Healthy Lifestyle Intervention Program
- Development of the website
- Staff training, to develop their skills to apply the methodology in daily activities with adults
- 5 Multiplier events
Results of the project:
- “Shaping Life” Adult Educator’s Manual
- “Shaping Life” Intervention Program for Healthy Lifestyle
Partners:
- AICSCC – Gamma Institute – Iași, Romania
- Aspaym Castilla y Leon – Valladolid, Spain
- CEIPES – Palermo, Italy
- Doxamus – Iași, Romania
- Rosto Solidario – Santa Maria da Feira, Portugal
Manualul educatorului pentru adulți "Shaping Life"
"Shaping Life" Programul de intervenție pentru un stil de viață sănătos
Manualul educatorului pentru adulți „Shaping Life” aduce ca inovație faptul că, pe lângă aspectele legate de dinamica de grup în domeniul educației adulților și menținerea motivației, abordările în contextul noului cadru social și evidențiază nevoia de certitudine a oamenilor pentru a recâștiga încrederea în planurile de viitor și un stil de viață echilibrat. Manualul va conține 3 părți: – o parte generală, cu informații legate de domeniul educației adulților, identitatea educatorului pentru adulți în cele 4 țări partenere, specificul național al educației adulților prin metode non-formale, dar și valorile europene comune, domeniile de influență și subiectele specifice – o parte practică care vizează schimbarea – conținut legat de 5 subiecte foarte importante cu care se confruntă educatorii adulți pentru a-și ajuta grupul țintă. Impactul pe care îl așteptăm este unul care vizează în special standardul de calitate al activității educatorilor adulți care devin coordonatori pentru grupurile de sprijin și impactul pe care îl vor avea în organizațiile în care își desfășoară activitățile.
este un program de dezvoltare personală în cascadă, care a pornit de la nevoia identificată la nivelul celor 4 comunități locale de parteneri – de a avea un ghid concret cu exemple clare și transmis într-un mesaj apropiat și accesibil, în același timp atractiv pentru adulți. Fiecare organizație va trimite la un curs internațional de formare 3 specialiști în educația adulților, care vor deveni formatori și supervizori pentru alți educatori pentru adulți din organizațiile partenere. Printr-un proces de multiplicare internă în fiecare organizație, 45 de educatori adulți vor lucra cu 10 adulți cu probleme diferite: anxietate, depresie, burn-out, provocări parentale și probleme profesionale – fiecare adult implicat în problemă va alege o altă persoană cu care să lucreze, poate fi partener de cuplu, membru al familiei, prieten etc. În acest fel, vor împărtăși toate informațiile și vor fi amândoi implicați în program. În total, grupul țintă al beneficiarilor finali va fi de 900 de adulți implicați în programul în schimbare. Inovația majoră a acestei metodologii este că persoanele implicate în primul rând vor învăța cum să fie un suport pentru ceilalți și cum să-i încurajeze să înceapă un program în schimbare.